Huur betalen

Heb je door de coronacrisis problemen om de huur te betalen? 

Kun je de huur niet betalen bijvoorbeeld omdat je werkt als zzp’er en nu geen inkomen hebt. Of omdat je op basis van een nul-urencontract nu tijdelijk geen salaris ontvangt. Neem dan contact met ons op. Samen zoeken we een oplossing. 

Wie een woning van WSN huurt, betaalt daarvoor maandelijks huur. De huur voor je woning betaal je altijd vooruit, dus vóór of uiterlijk op de eerste dag van de maand.

Zo betaal je je huur:

  1. Automatisch incasso
  2. Via iDEAL. 
  3. Maandelijkse overschrijving naar: NL 80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk (o.v.v. postcode, huisnummer en klantnummer)
  4. Pinbetaling.

Veel gevraagd over Huur betalen

Hoe machtig ik WSN voor een automatisch incasso voor het betalen van de huur?

Dit regelt u zelf online. Ga naar automatisch incasso regelen.

Wanneer schrijven jullie de huur automatisch af?

Als u een automatisch incasso heeft afgegeven, schrijven wij de huur de eerste dag van de maand van uw rekening af. In het weekend en op feestdagen wordt geen huur afgeschreven. De incasso vindt dan de eerstvolgende werkdag plaatst.

Ik heb geen acceptgiro ontvangen. Wat nu?

WSN verstuurt geen acceptgirokaarten.

Zo betaal je je huur:

  1. Automatisch incasso
  2. Via iDEAL. 
  3. Maandelijkse overschrijving naar: NL 80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk (o.v.v. postcode, huisnummer en klantnummer)
  4. Pinbetaling.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Uiteraard betalen wij het teveel betaalde bedrag aan u terug. Neem contact met ons op.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur in plaats van voor de 1e van de maand betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

De huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Lukt dit niet? Neem contact met ons op.

Kan ik de huur contant betalen?

Nee, contant betalen is niet mogelijk.

Zo betaal je je huur:

  1. Automatisch incasso
  2. Via iDEAL. 
  3. Maandelijkse overschrijving naar: NL 80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk (o.v.v. postcode, huisnummer en klantnummer)
  4. Pinbetaling.

Kan ik de huur op kantoor bij WSN betalen?

Bij ons op kantoor kunt u de huur pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

De huur moet nogmaals aan ons betaald worden. Dit kan via:

  • iDEAL: je betaalt je rekening hier online.
  • Overboeking naar:
    NL 80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk
    (o.v.v. postcode, huisnummer en klantnummer)
  • Pinbetaling.

Hoe kan ik de huur betalen?

De huur voor je woning betaal je maandelijks vooruit. Dat wil zeggen dat de huur vóór of uiterlijk op de eerste dag van de maand op onze rekening moet staan.

Zo betaal je je huur:

  1. Automatisch incasso
  2. Via iDEAL. 
  3. Maandelijkse overschrijving naar: NL 80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk (o.v.v. postcode, huisnummer en klantnummer)
  4. Pinbetaling.

Op welke dag van de maand moet mijn huur betaald zijn?

De huur voor je woning betaal je maandelijks vooruit. Dat wil zeggen dat de huur vóór of uiterlijk op de eerste dag van de maand op onze rekening moet staan.

Zo betaal je je huur:

  1. Automatisch incasso
  2. Via iDEAL. 
  3. Maandelijkse overschrijving naar: NL 80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk (o.v.v. postcode, huisnummer en klantnummer)
  4. Pinbetaling.

Wat betekent kale huur?

De kale huur is de huurprijs zonder servicekosten, stookkosten en voorschotbedragen voor energie.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer van WSN?

Ons bankrekeningnummer is: NL80 RABO 0347 8314 00, t.n.v. Woningstichting Nijkerk. Vermeld bij een (huur)betaling altijd uw postcode, huisnummer en klantnummer.

Kan ik ook betalen met iDEAL?

Ja dat is mogelijk. Ga naar Mijn huurbetalingen en betaal je rekening direct online.

Mag ik aan het eind van de maand de lopende huur betalen?

Nee, de huur van de lopende maand moet op de eerste van de maand worden betaald. Sommige huurders betalen nog op een later moment in de maand de huur omdat ze dat soms al jaren eerder met ons hebben afgesproken. Lukt het een keer niet om de huur op tijd te betalen? Neem dan contact met ons op.

Waarom is de huur niet automatisch afgeschreven?

Dit kan twee redenen hebben:

  1. Uw bank heeft de automatische incasso geweigerd, bijvoorbeeld omdat er te weinig saldo op de rekening stond.
  2. De door u aangevraagde automatische incasso is nog niet verwerkt. U moet de huur nog eenmaal zelf betalen. Ga naar Huur betalen voor onze betaalmogelijkheden.

Mag ik later in de maand betalen?

Als het eenmalig is, mag u de huur later in de maand betalen. U ontvangt wel een aanmaningsbrief totdat de achterstand terugbetaald is. Is het niet eenmalig en wilt u overleggen? Neem contact met ons op.

Kan ik de huur vooruit betalen?

Dat is mogelijk. U kunt de vooruitbetaling naar ons overmaken op NL80 RABO 0347 8314 00, t.n.v. Woningstichting Nijkerk.

Vermeld duidelijk in de omschrijving 'Vooruitbetaling', aangevuld met:

  • de maand waarvoor u betaalt;
  • uw klantnummer;
  • postcode en huisnummer van de woning waarvoor u betaalt.

Welke gegevens heb ik nodig om de huur over te maken?

Ons bankrekeningnummer is NL80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk. Vermeld in de omschrijving:

  • uw klantnummer
  • postcode en huisnummer van de woning waarvoor u betaalt.