Huur betalen

Wie een woning van WSN huurt, betaalt daarvoor maandelijks huur. De huur voor je woning betaal je altijd vooruit, dus vóór of uiterlijk op de eerste dag van de maand.

Veel gevraagd over Huur betalen

Hoe kan ik de huur betalen?

Algemeen

De huur voor je woning betaal je maandelijks vooruit. Dat wil zeggen dat de huur vóór of uiterlijk op de eerste dag van de maand op onze rekening moet staan.

Hoe kan ik mijn huur betalen?

  1. Automatisch incasso. Regel hier meteen een automatisch incasso
  2. iDEAL. Log in op Mijn WSN en ga naar 'Mijn betalingen'
  3. Maandelijkse overschrijving naar: NL 80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk (o.v.v. postcode, huisnummer en klantnummer)
  4. Pinbetaling.

Let op: in verband met de veiligheid is het niet mogelijk om contant te betalen.

Hoe machtig ik WSN voor een automatische incasso voor het betalen van de huur?

Algemeen

Dit kun je heel gemakkelijk zelf doen. Ga naar automatisch incasso regelen.

Wanneer wordt de huur afgeschreven?

Algemeen

Als je een automatisch incasso hebt afgegeven, wordt de huur de eerste dag van de maand van je rekening afgeschreven. In het weekend en op feestdagen gebeurt dit niet. De incasso is dan op de eerstvolgende werkdag.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Algemeen

Neem hiervoor contact met ons op.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur hierna betalen?

Algemeen

De huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Lukt dit niet? Neem hiervoor contact met ons op.

Kan ik de huur contant betalen?

Algemeen

Nee, contant betalen is niet mogelijk.

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan. Wat kan ik doen?

Algemeen

De huur moet nogmaals aan ons betaald worden. Dit kan via:

  • iDEAL: je betaalt je rekening hier online.
  • Overboeking naar:
    NL 80 RABO 0347 8314 00 t.n.v. Woningstichting Nijkerk
    (o.v.v. postcode, huisnummer en klantnummer)
  • Pinbetaling.

Wat betekent kale huur?

Algemeen

Dat is de huurprijs zonder servicekosten, stookkosten en het voorschotbedrag voor energie.

Mag ik de huur aan het eind van de maand betalen?

Algemeen

Nee, de huur van de lopende maand moet op of voor de eerste van de maand worden betaald. Lukt het een keer niet om de huur op tijd te betalen? Neem dan contact met ons op.

Waarom is de huur niet automatisch afgeschreven?

Algemeen

Dit kan twee redenen hebben:

  1. Je bank heeft de automatische incasso geweigerd, bijvoorbeeld omdat er te weinig saldo op de rekening stond.
  2. De door jou aangevraagde automatische incasso is nog niet verwerkt. Je moet de huur nog eenmaal zelf betalen. Ga naar Huur betalen voor onze betaalmogelijkheden.

Kan ik de huur vooruit betalen?

Algemeen

Dat is mogelijk. Je kunt de vooruitbetaling naar ons overmaken op NL80 RABO 0347 8314 00, t.n.v. Woningstichting Nijkerk.

Vermeld duidelijk in de omschrijving 'Vooruitbetaling', aangevuld met:

  • de maand waarvoor je betaalt;
  • je klantnummer;
  • postcode en huisnummer van je woning.