Reparatie melden

Is er iets kapot in je woning? Hier lees je hoe je dit kunt doorgeven bij WSN.

Hoe kan ik een reparatie melden?

Je kunt je reparatie eenvoudig zelf melden via Reparatieafspraak plannen

Sommige storingen kun je ook direct zelf melden.

Een CV-storing, glasschade, rioolverstopping of liftstoring kun je rechtstreeks melden bij door ons ingehuurde bedrijven. 

Spoedreparaties: gaslekkage, waterschade of buitensluiting

Bel direct (033) 247 74 00 of (088) 322 13 70 (buiten openingstijden). 

Veel gevraagd over Reparatie melden

Ik wil medische aanpassingen aan mijn woning laten doen. Hoe kan ik dit regelen?

Algemeen

De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) regelt dat mensen met een ziekte of beperking en ouderen krijgen wat ze nodig hebben om zo lang mogelijk zelfstandig te blijven wonen. De Wmo wordt uitgevoerd door de gemeente. Elke gemeente heeft eigen regels. Zij bepalen welke aanpassing door hen wordt uitgevoerd, of je een eigen bijdrage moet betalen en hoeveel dat is. Wil je in jouw huurwoning een (medisch noodzakelijke) aanpassing laten doen? Neem dan contact op met het zorgloket van de gemeente Nijkerk om te controleren of zij de aanpassing vergoeden en/of uitvoeren.

Is je aanvraag goedgekeurd? Vraag dan aan je contactpersoon bij de gemeente of zij de aanpassingen die zij gaan doen, aan ons doorgeven.

Is je aanvraag niet goedgekeurd? Dan kun je de aanpassing misschien zelf maken en betalen? Hier heb je altijd wel eerst toestemming van WSN voor nodig. Vul voor het aanvragen van toestemming het aanvraagformulier zelf aangebrachte verandering in.

Komen jullie langs voor onderhoud aan de liften?

Algemeen

Wij komen zelf niet langs. Wij hebben onderhoudscontracten met verschillende bedrijven. In de lift hangt een sticker met gegevens van het onderhoudsbedrijf.

Heb ik toestemming nodig om zelf te klussen in mijn woning?

Algemeen

Voor grote klussen binnen of buiten moet je altijd vooraf toestemming van WSN krijgen. Hiervoor stuur je ons een aanvraag voor een zelf aangebrachte verandering.

Wat zijn grote klussen?
1. wijzigingen waarvan je, als je ooit gaat verhuizen, graag wilt dat WSN ze overneemt;
2. het maken van een open haard;
3. wijzigen van de indeling van de woning;
4. het aanbrengen of wijzigen van technische installaties (bijv. uitbreiding meterkast);
5. wijzigingen die niet meer ongedaan gemaakt kunnen worden;
6. wijzigingen waarvoor een bouwvergunning of melding is vereist.


Vakman inschakelen
Gaat het om bouwkundige verandering in of aan je woning? Dan moet je die laten uitvoeren door een gediplomeerd vakman. Dat geldt ook voor een wijziging aan de installaties in de woning zoals de cv-, elektra- en gasinstallatie, waterleiding en riolering. Bij wijzigingen in de installaties van gas of elektra hebben wij een keuringsrapport nodig. Stuur je dat aan ons op?

Omgevingsvergunning van de gemeente
Kijk zelf even op de website van de gemeente Nijkerk of je een omgevingsvergunning nodig hebt. Is een omgevingsvergunning nodig? Stuur dan een kopie aan ons op. De kosten van de vergunning(en) moet je zelf betalen. Je mag pas starten met de klus nadat je de vergunning heeft ontvangen en toestemming van ons heeft gekregen. Als je geen toestemming krijgt van de gemeente, geven wij ook geen toestemming.

Wanneer moet ik een vakman inschakelen voor een klus?

Algemeen

Gaat het om een bouwkundige verandering in of aan je woning? Dan moet je die laten uitvoeren door een gediplomeerd vakman. Dat geldt ook voor een wijziging aan de installaties in de woning zoals de cv-, elektra- en gasinstallatie, waterleiding en riolering. Bij wijzigingen in de installaties van gas of elektra hebben wij een keuringsrapport nodig. Stuur je die naar ons toe?

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

Algemeen

Je kunt met vragen en reparatieverzoeken gewoon bij ons terecht. Maak online je reparatieafspraak. Als het nodig is, nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren. 

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Algemeen

Noodnummer buiten openingstijden: (088) 322 13 70
Uitsluitend bij gaslekkage, waterschade en buitensluiting. 

In andere gevallen:

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik die? ​

Algemeen

Een reparatieverzoek is de vraag van een huurder om een gebrek, schade of storing aan de woning door ons te laten herstellen. Een reparatieverzoek kun je op twee manieren aan ons doorgeven:

  1. Maak online je reparatieafspraak.
  2. Neem hiervoor contact met ons op.

Noodnummer buiten openingstijden: (088) 322 13 70
Uitsluitend bij gaslekkage, waterschade en buitensluiting. 

Hoe kan ik zelf mijn keukendeurtjes afstellen?

Algemeen

Bekijk het filmpje!

Ik wil zelf mijn voordeur dagslot smeren. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Bekijk het filmpje!

Ik wil zelf mijn slot smeren. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Bekijk het filmpje!

Hoe kan ik zelf mijn doucheputje schoonmaken?

Algemeen

Bekijk het filmpje!

Ik wil zelf mijn gootsteen ontstoppen. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Bekijk het filmpje!

Ik wil zelf mijn wastafelafvoer ontstoppen. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Bekijk het filmpje!

Hoe maak ik mijn WTW installatie schoon?

Algemeen

Bekijk het filmpje!

Hoe kan ik een deur afstellen die scheef hangt?

Algemeen

Bekijk het filmpje!