Glasschade

De meeste huurders van WSN zijn via Samenwering Glasverzekering verzekerd tegen glasschade. Glasschade kun je rechtstreeks melden via het schadeformulier op de website van Samenwerking Glasverzekering. Zij sturen vervolgens een glaszetter om de schade te herstellen.

Heb je hulp nodig bij het invullen van het schadeformulier? Raadpleeg de Uitleg schadeformulier Samenwerking Glasverzekering.

Kom je er online toch niet uit? Dan kun je uiteraard ook bellen via (0800) 022 61 00

Onder glasschade valt:

  • ruiten aan de buitenkant van de woning;
  • glas in ramen en deuren;
  • binnenglas en ruiten in gemeenschappelijke ruimten;

Nog geen glasverzekering? 
Voor maar € 0,90 per maand doe je mee aan de collectieve glasverzekering van WSN. Bij glasschade ben je dan verzekerd van een vlotte reparatie. Wil je het nu afsluiten? Ga hiervoor naar glasverzekering afsluiten.

Veel gevraagd over Glasschade

Ik heb glasschade aan mijn woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

Het is belangrijk om een kapotte ruit zo snel mogelijk te laten vervangen.

  • Als je via WSN een glasverzekering hebt afgesloten, meld je de schade dan op de website van Samenwerking Glasverzekering. Je kunt ze ook bellen (0800) 022 61 00. Zij zorgen ervoor dat een glaszetter het glas vervangt.
  • Heb je geen glasverzekering? Dan moet je een kapotte ruit zelf laten vervangen. Neem hiervoor contact op met een glaszetter of schildersbedrijf. De kosten zijn voor jou. 

Ik wil een glasverzekering afsluiten. Kan dat?

Algemeen

Voor slechts € 0,90 per maand kun je je via WSN tegen glasschade verzekeren. Een glasverzekering bij Samenwerking Glasverzekering kun je zelf online aanvragen. Ga hiervoor naar glasverzekering aanvragen.

Je kunt alleen een nieuwe verzekering afsluiten als er nog geen schade is. Is er wel glasschade aan je woning en wil je toch een glasschade verzekering afsluiten? Dan zijn de kosten van de al bestaande ruitbreuk nog voor jou. Na de reparatie gaat je nieuwe verzekering in.

Ik heb glasschade en woon in een woongebouw met kopers wat nu?

Algemeen

Het is belangrijk om het kapotte glas zo snel mogelijk te laten vervangen.

Glasschade aan de buitenkant van de woning of in de algemene ruimtes van het complex: 

  • De Vereniging van Eigenaren (VvE) is hiervoor verantwoordelijk. Neem hiervoor contact met ons op. Dan melden wij dit bij de VvE.

Glasschade aan de binnenzijde van de woning:

  • Als je via WSN een glasverzekering hebt afgesloten, meld je de schade rechtstreeks op de website van Samenwerking Glasverzekering. Kom je er online niet uit, dan kun je uiteraard ook bellen via (0800) 022 61 00. Zij zorgen ervoor dat een glaszetter het glas vervangt.
  • Heb je geen glasverzekering? Dan moet je een kapotte ruit zelf laten vervangen. Hiervoor neem je contact op met een glaszetter of schildersbedrijf. De kosten zijn voor jou.