Reparatieafspraak plannen

Een gebrek of storing aan je woning of woongebouw is vervelend. WSN helpt je graag om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Dien daarom een reparatieverzoek bij ons in via Reparatieafspraak inplannen.

Sommige reparaties en onderhoud besteden wij uit aan een partner. Denk hierbij aan storingen aan de centrale verwarming, glasschade en verstopte riolering. Voor een snelle afhandeling mag je rechtstreeks contact met hen opnemen. Zij maken met jou een afspraak en lossen het verder op. 

  • Bij storing aan cv, mechanische ventilatie of rookmelder: bel Schoonderbeek, (033) 245 25 17.

  • Bij een verstopping van riool, dakgoot of afvoer: bel Riool Reinigingsservice RRS, (088) 030 13 13.

  • Bij glasschade: bel Samenwerking Glasverzekering, (0800) 022 61 00.
  • Bij liftstoring vind je de contactgegevens in de lift.

Bij gaslekkage, waterschade of buitensluiting?
Bel direct (033) 247 74 00 of (088) 322 13 70 (buiten openingstijden)

Veel gevraagd over Reparatieafspraak plannen

Hoe werkt vorstbeveiliging op een radiator thermostaatkraan ?

Op de thermostatische radiatorkranen zit een vorstbeveiliging. Als de omgevingstemperatuur romdom de radiatorkraan onder de 5 graden zakt, warmt de radiator tijdelijk even door. Dit gebeurt alleen als het buiten heel koud is of als er bij koud weer een raam openstaat of er tocht langsgaat.

Het gaat om een minimale doorwarming in de (koude) wintermaanden. De vorstbeveiliging zit er op om te voorkomen dat de leidingen bevriezen met alle gevolgen van dien. Denk bijvoorbeeld aan een woning die leeg staat of een bewoner die in de winter op vakantie gaat.

Wat kan ik doen bij inbraakschade?

Neem contact met ons op. Wij sturen zo snel mogelijk een monteur voor een (voorlopige) reparatie. We zorgen ervoor dat u uw woning weer kunt afsluiten. Stuurt u binnen 2 weken het politierapport aan ons op? Dan zijn de reparatiekosten van het slot voor onze rekening. Doet u dat niet? Dan zijn de kosten voor uw eigen rekening. Is er iets gestolen? Neem dan contact op met uw eigen inboedelverzekering.

Ik heb schade door werkzaamheden van jullie. Wat kan ik doen?

Ontdekt u schade aan uw inboedel na werkzaamheden van ons? Laat het ons dan zo snel mogelijk schriftelijk weten. Neem contact met ons op.. Stel ons per brief of e-mail aansprakelijk. Leg hierint uit wat de schade is, hoe deze ontstond en wat de kosten zijn om het te herstellen. Na ontvangst nemen wij contact met u op. We kijken dan of het terecht is dat u ons aansprakelijk stelt. Als het nodig is, komen wij bij u langs om de schade te bekijken.

Wat kan ik doen bij schade aan mijn inboedel?

Is uw inboedel bijvoorbeeld beschadigd door een lekkende waterleiding? Dan kunt u terecht bij uw eigen verzekeringsmaatschappij. Zorg ervoor dat uw inboedel goed is verzekerd. Het is belangrijk dat het huurdersbelang onderdeel is van uw verzekering.

Ik wil zelf mijn wastafelafvoer ontstoppen. Hoe doe ik dat?

U wilt weten hoe u zelf de wastafel kunt ontstoppen? Bekijk het filmpje!

Ik wil zelf mijn gootsteen ontstoppen. Hoe doe ik dat?

U wilt weten hoe u zelf uw gootsteen kunt ontstoppen. Bekijk het filmpje!

Hoe kan ik zelf mijn doucheputje schoonmaken?

U wilt weten hoe u uw doucheputje kunt schoonmaken? Bekijk het filmpje!

Ik wil zelf mijn slot smeren. Hoe doe ik dat?

U wilt weten hoe u zelf uw slot kunt smeren? Bekijk het filmpje!

Ik wil zelf mijn uw slot/dagschoot smeren. Hoe doe ik dat?

Zelf uw slot/dagschoot smeren? Bekijk het filmpje!

Hoe kan ik zelf mijn keukendeurtjes afstellen?

Zelf het keukendeurtje afstellen? Bekijk het filmpje!

Ik wil zelf de stekkerproef uitvoeren. Hoe doe ik dat?

Met de stekkerproef kunt u controleren of één van uw apparaten de stroomstoring veroorzaakt.
Het  filmpje laat zien hoe u dat doet.

Hieronder leggen we het ook uit.
Haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit. Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in. Stop alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten. Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. Vervangen of repareren van het het apparaat is dan de oplossing.
Geeft geen enkel apparaat een probleem? Dan heeft u misschien teveel apparaten tegelijk op 1 stroomgroep aangesloten? is ook dat niet het probleem en valt de stroom toch uit?
Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand.

Ik wil zelf mijn verwarming ontluchten. Hoe doe ik dat?

U wilt uw verwarming ontluchten en wilt weten hoe dat werkt. Bekijk het handige filmpje!

U kunt zelf uw CV bijvullen

Bent u zelf handig? Controleer dan eerst of uw CV-installatie wel op druk is. Het is een kleine moeite om hem zelf bij te vullen. Bekijk het handige filmpje!  Lukt dit niet zelf? Dan komt er iemand langs.

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes zoals de keuken en de badkamer. Dit komt meestal door te weinig ventilatie. U kunt de schimmel weghalen met warm water met soda. Eventueel kunt u daarna een schimmelwerend middel of een schimmelwerende verf aanbrengen. Deze middelen koopt u bij de vakhandel of bouwmarkt.

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik die? ​

Een reparatieverzoek is de vraag van een huurder om een gebrek, schade of storing aan de woning door ons te laten herstellen. Een reparatieverzoek kun je op twee manieren aan ons doorgeven:

  1. Maak online je reparatieafspraak.
  2. Neem contact met ons op.

Noodnummer buiten openingstijden: (088) 322 13 70
Uitsluitend bij gaslekkage, waterschade en buitensluiting. 

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Noodnummer buiten openingstijden: (088) 322 13 70
Uitsluitend bij gaslekkage, waterschade en buitensluiting. 

In andere gevallen:

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenzijde?

Condensvorming kan aan de buitenzijde ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Mag ik zelf een andere thermostaat plaatsen?

Dat mag. U kunt een andere thermostaat kopen en deze zelf plaatsen. Bewaart u de oude thermostaat zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

U kunt met vragen en reparatieverzoeken gewoon bij ons terecht. Maak online je reparatieafspraak. Zo nodig nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren. 

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Neem contact met ons op. De kosten voor reparatie betaal je zelf.

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door winterweer?

Een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen: Strooi zout in een kunststof regenpijp en/of een kunststof balkonafvoer Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes. Bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 10 graden Celsius staan.

Hoe sluit ik mijn buitenkraan af?

Om bevriezing en schade aan de buitenkraan te voorkomen, doet u er goed aan om deze in de winter af te sluiten door de kranen onder de vloer of in de meterkast dicht te draaien. Als de buitenkraan toch kapot bevriest, betaalt u zelf de herstelkosten

Hoe sluit u de buitenkraan af?

  1. Draai de afsluitkraan tussen de buitenkraan en de hoofdkraan dicht. Meestal zit deze in een kruipluik, aanrechtkastje of kelder. Weet u het niet zeker? 'Volg' dan de leiding die bij de buitenkraan uitkomt.
  2. Draai de buitenkraan open. U zult merken dat er geen druk meer op staat en de leiding langzaam leegloopt. Om de leiding helemaal leeg te krijgen, draait u het aftapkraantje open. De aftapkraan zit na de afsluitkraan in het kruipluik/kelder. Zet hier wel een bakje of emmertje onder omdat het vaak lekt.
  3. Komt er geen water meer uit? Draai dan de aftapkraan dicht en laat de buitenkraan iets openstaan. Nu is de buitenkraan klaar voor de winter!

Mijn buitenkraan is stuk. Kan WSN die repareren?

Nee, een kapotte buitenkraan moet u zelf (laten) repareren. WSN plaatst geen buitenkranen. De buitenkraan bij uw woning heeft u of zelf geplaatst of overgenomen van een vorige huurder.


Buitenkraan afsluiten
Om bevriezing en schade te voorkomen, doet u er goed aan om de buitenkraan in de winter af te sluiten.

  1. Draai de afsluitkraan tussen de buitenkraan en de hoofdkraan dicht. Meestal zit deze in een kruipluik, aanrechtkastje of kelder. Weet u het niet zeker? 'Volg' dan de leiding die bij de buitenkraan uitkomt.
  2. Draai de buitenkraan open. U zult merken dat er geen druk meer op staat en de leiding langzaam leegloopt. Om de leiding helemaal leeg te krijgen, draait u het aftapkraantje open. De aftapkraan zit na de afsluitkraan in het kruipluik/kelder. Zet hier wel een bakje of emmertje onder omdat het vaak lekt.
  3. Komt er geen water meer uit? Draai dan de aftapkraan dicht en laat de buitenkraan iets openstaan. Nu is de buitenkraan klaar voor de winter!

Komen jullie langs voor onderhoud aan de liften?

Wij komen niet zelf. Wij hebben onderhoudscontracten met verschillende bedrijven. Er hangt in de lift een sticker van het bedrijf dat de lift onderhoud.