Leefbaarheid

Behalve om uw woning, hebben we ook aandacht voor uw woonomgeving. Wij willen dat u zich niet alleen in uw eigen huis, maar ook in de wijk waar uw huis staat, prettig voelt. Wij werken actief aan het verbeteren van de kwaliteit van leefbaarheid en veiligheid.

Veel gevraagd over Leefbaarheid

Mag ik een (bewakings)camera ophangen aan of bij mijn huis?

Je mag een camera plaatsen om je eigen huis en/of tuin te bewaken. Voorkom hierbij dat er geboord of geschroefd wordt in de woning of gevel. Plaatsing in de vensterbank is een mogelijkheid. Lukt dit niet? Dan ben je verplicht bij verhuizing de beschadiging te herstellen. Bedrading / kabels mogen ook niet dóór de gevel. De gevel, de isolatie en/of het leidingwerk kunnen hierdoor beschadigen.

Wet op de privacy
Je bent verplicht de regelgeving betreft privacy in acht te nemen. Alleen je eigen tuin en huis mag je in beeld hebben. Ook ben je verplicht met een sticker of bordje kenbaar te maken dat er een camera aanwezig is. Lees meer informatie op Juridischloket.nl. Hiermee voorkom je dat je de wet overtreedt.


                                                                      

Kan WSN een paal plaatsen bovenaan de trap van het trappenhuis in ons appartementencomplex? Dit voorkomt afrijden met een (elektrische) rolstoel.

Vanwege brandweervoorschriften is dit niet toegestaan. De wettelijke eisen voor een vluchtroute zijn een minimale vrije doorgang van 85 cm. en bij bedgebonden patiënten 110 cm.

Mag ik barbecuen / bbq-en op mijn balkon?

In uw huurcontract staat dat u geen overlast mag veroorzaken voor andere huurders. Als u wilt barbecueën / bbq-en dan mag dit alleen met een elektrische barbecue. Open vuur is niet toegestaan. Overleg vooraf met uw buren, zodat zij ramen en deuren kunnen sluiten en eventuele was kunnen binnenhalen.

Vindt u dat uw portiek, galerij of trappenhuis niet schoon genoeg is?

Heeft u het idee dat de schoonmaker zijn werk niet goed doet of dat uw buren het niet netjes houden?
Bespreek dit dan met elkaar. Komt u er niet uit? Neem contact met ons op.

Ik maak mij zorgen over de buren, hun woning is ernstig vervuild. Wat kan ik doen?

De vervuiling is vaak een signaal van meerdere problemen. Melden kan de bewoner(s) helpen de problemen te doorbreken. U kunt ons hier over bellen ons nummer is(033) 247 74 00.

Wat doen jullie als er spullen op de galerij of in de algemene ruimte staan die er niet horen? Bijvoorbeeld vuilnis of fietsen.

Als bekend is wie de veroorzaker is, dan spreken wij hem of haar daar op aan. De veroorzaker kan het zelf opruimen, of wij doen dat op zijn/haar kosten. Ziet u uw buren vuilnis of fietsen plaatsen spreek hem of haar erop aan.

Waar vind ik informatie over het afvoeren van afval?

Op Nijkerk.eu vind je de afvalkalender en meer informatie. 

Huurders van de volgende complexen betalen servicekosten voor het afvoeren van afval: 
1 Van Oldenbarneveltstraat-100, -200 en -300 flat;
2 Holkerstraat 30;
3 Vetkamp 101-175.

Ruimen jullie sneeuw bij ons woongebouw?

Wij ruimen geen sneeuw. Wel verstrekken wij zout en sneeuwschuivers aan vrijwilligers die sneeuw willen ruimen. Wilt u vrijwilliger worden? Neem contact met ons op.

Ik wil graag de leefbaarheid van mijn wijk verbeteren. Wat kan ik doen?

Wij gaan graag met u in gesprek over uw idee. Mail ons uw idee via info@wsn.nl.

Ik wil een sleutelkluisje (laten) ophangen bij de toegangsdeur van mijn woongebouw. Mag dat?

Ja, dat mag bij uw eigen voordeur. Realiseer u wel dat daar veiligheidsrisico's aanzitten. Woont u in een woongebouw overleg dan met de zorgaanbieder of er al één hangt bij de toegangsdeur.

Ik heb geen container bij mijn woning. Bij wie meld ik dat?

Containers krijgt u niet van ons, maar van uw gemeente. Neemt u contact met hen op.

Ik ben mijn milieu- of afvalpas kwijt om het restafval in de container te doen.

U kunt bij de gemeente Nijkerk, Nijkerkerveen of Hoevelaken een nieuwe pas aanvragen. Mogelijk zijn daar kosten aan verbonden. Op de website van uw gemeente vindt u meer informatie.

Er zit graffiti op mijn huis of in de buurt van mijn huis. Wat nu?

Een medewerker van ons komt langs om de graffiti te bekijken. Als het nodig is fotograferen we de graffiti en doen we aangifte. Hierna laten we de graffiti zo snel mogelijk verwijderen. Geeft u het aan ons door info@wsn.nl.

De galerij -, lift -, of algemene ruimte van ons woongebouw is niet goed schoon gemaakt. Wat kan ik doen?

Betaal je servicekosten voor het schoonmaken? Neem contact met ons op. Doe dit zo snel mogelijk nadat het schoonmaakbedrijf is geweest.