Inschrijven en reageren

Inschrijven
Om een woning van WSN te huren, moet je je inschrijven als woningzoekende bij Woningnet Eemvallei. Dit kost eenmalig € 17,50. De jaarlijkse verlengingskosten zijn € 7,50.

Reageren
Dagelijks plaatst WSN woningen op Woningnet Eemvallei. Je hebt 3 dagen om te reageren, op maximaal drie woningen tegelijk. Met je inschrijving kun je ook reageren op huurwoningen in Amersfoort, Bunschoten, Eemnes, Leusden, Soest en Woudenberg.

Benodigde documenten
Ben je serieus op zoek? Houd je e-mail dan goed in de gaten, reageer snel en zorg dat je de juiste documenten in huis hebt.  

Aan te leveren documenten van jezelf en eventueel je partner:

  • Een Inkomensverklaring 2019. Of de definitieve aanslag inkomstenbelasting 2019, huurtoeslag 2019, zorgtoeslag 2019 of kinderopvangtoeslag 2019.
  • Kopie van een geldig legitimatiebewijs.
  • Een recent 'Uittreksel Basis Registratie Personen' met daarop de datum van vestiging in de gemeente waar je nu woont en de namen van iedereen die op het adres staat ingeschreven (op te vragen bij de gemeente, uittreksel mag niet ouder zijn dan 6 maanden).
  • Verhuurdersverklaring van je huidige verhuurder (indien van toepassing).

Reageer je niet op tijd op de e-mails van Woningnet Eemvallei of kun je de vereiste papieren niet op tijd aanleveren? Dan bieden we de woning aan aan de volgende kandidaat.

Veel gevraagd over Inschrijven en reageren

Hoe geef ik wijzigingen in mijn gegevens als woningzoekende door?

Ga naar WoningnetEemvallei.nl en log in. Het is belangrijk dat je gegevens actueel zijn en dat je gezinssamenstelling en inkomen kloppen. Deze informatie is bepalend bij het toewijzen van een woning.

Je naam, geslacht en geboortedatum kun je niet zelf aanpassen. In dit geval bel je met Klantcontactcentrum WoningNet, (0900) 040 06 02.

Hoe lang duurt het voor ik een woning krijg in Nijkerk, Nijkerkerveen of Hoevelaken?

Dat is niet te voorspellen. Dit is afhankelijk van de wijk en het woningtype dat u zoekt. Op WoningnetEemvallei.nl ziet u als u bent ingelogd hoe uw slaagkans bij die woning is. Voor lotingwoningen is inschrijfduur niet bepalend. Daarin wordt geloot en maakt iedereen evenveel kans.

Ik ben mijn inlognaam en/of wachtwoord kwijt van mijn woningneteemvallei account. Wat kan ik doen?

Het wachtwoord kunt u zelf opvragen via woningneteemvallei  klik op wachtwoord vergeten.

Ik ga samenwonen, maar sta alleen ingeschreven. Kan mijn partner bij mijn inschrijving gezet worden?

Dat kan, u kunt uw partner zelf opvoeren bij uw inschrijfgegevens op WoningnetEemvallei.nl. Er wordt voor uw partner een eigen inschrijfdatum aangemaakt.

Ik heb de verlengingskosten betaald met een eenmalige machtiging, maar het is niet afgeschreven. Hoe komt dat?

Uw betaling wordt niet direct afgeschreven. Dit kan enkele weken duren. U kunt in de tussentijds gewoon reageren op woningen.

Ik sta ingeschreven als woningzoekende bij Woningnet Eemvallei. Kan ik mijn inschrijving overdoen aan iemand anders?

Nee, dat is niet mogelijk. Uw inschrijving is persoonsgebonden.

Ik wil een woning huren in de gemeente Nijkerk. Hoe werkt dat?

Via WoningnetEemvallei.nl schrijft u zich in als woningzoekende. Via de button 'inschrijven' kunt u zich inschrijven als woningzoekende. De kosten voor een inschrijving zijn € 17,50, de jaarlijkse verlenging kost € 7,50. Inschrijven kan alleen via internet. Heeft u geen internet? Kijk in uw omgeving of iemand u kan helpen of bel met ons (033) 247 74 00 of kom langs bij ons op kantoor.

Ik zoek een woonwagen/standplaats in de gemeente Nijkerk. Hoe regel ik dat?

Wij hebben geen standplaatsen en/of woonwagens.

Kan ik me inschrijven voor een nieuwbouwwoning in de gemeente Nijkerk?

Het aanbod van nieuwbouw huurwoningen vindt u op de WoningnetEemvallei.nl. U heeft een inschrijving nodig om te kunnen reageren.

Vervalt mijn inschrijving bij WoningNet Eemvallie als ik niks van me laat horen als jullie mij een woning aanbieden?

Nee, uw inschrijving vervalt niet.
Lees de advertentietekst goed door, bekijk de foto's en plattegronden.
Zodat u zich een goed beeld kunt vormen van de woning.
Reageer alleen op de woningen waar u ook echt wilt wonen.

Wat kost inschrijven als woningzoekende?

De inschrijfkosten zijn € 17,50. De jaarlijkse verlenging kost € 7,50.

Wij staan samen ingeschreven als woningzoekende bij woningneteemvallei, maar we gaan uit elkaar. Wie mag de inschrijving houden?

De hoofdaanvrager behoud de inschrijving. De medeaanvrager kan een eigen registratie krijgen door de inschrijving te laten splitsen. Een splitsing betekent dat de medeaanvrager van de registratie wordt afgehaald en een eigen registratie aanvraagt.
De inschrijfdatum van de nieuwe inschrijving is de datum van bijschrijving op de inschrijving van de hoofdaanvrager.
Een splitsing kan niet plaatsvinden als u een woningaanbieding heeft.
Bij een splitsing na samenvoeging krijgt de medeaanvrager de inschrijfdatum terug van het oude registratienummer.
Een splitsing kunt u telefonisch aanvragen bij Klantcontactcentrum WoningNet, (0900) 040 06 02. Hiervoor heeft u  ook een e-mailadres nodig van de medeaanvrager. De medeaanvrager ontvangt binnen 24 uur een e-mail met instructies om de inschrijving als hoofdaanvrager te voltooien.

Ik sta als medeaanvrager op een inschrijving, kan ik een eigen inschrijving krijgen?

U kunt niet als medeaanvrager en hoofdaanvrager staan ingeschreven. Een medeaanvrager kan een eigen registratie krijgen door de inschrijving te splitsen. Een splitsing betekent dat de medeaanvrager van de registratie wordt afgehaald en een eigen registratie aanvraagt. De inschrijfdatum van de nieuwe inschrijving is de datum van bijschrijving op de inschrijving van de hoofdaanvrager. Een splitsing kan niet plaatsvinden als u een woningaanbieding heeft. Bij een splitsing na samenvoeging krijgt de medeaanvrager de inschrijfdatum terug van het oude registratienummer. Een splitsing kunt u telefonisch aanvragen bij Klantcontactcentrum WoningNet, (0900) 040 06 02. Hiervoor heeft u ook een e-mailadres nodig van de medeaanvrager. De medeaanvrager ontvangt binnen 24 uur een e-mail met instructies om de inschrijving als hoofdaanvrager te voltooien.

Welke gegevens heb ik nodig om mij in te schrijven als woningzoekende?

Hiervoor heeft u uw persoonsgegevens en uw verzamelinkomen nodig. U vindt dat op de inkomensverklaring van de Belastingdienst. Gaat u met meerdere personen verhuizen? Tel dan van alle meeverhuizende het verzamelinkomen op. Het inkomen van kinderen hoeft u nooit in te vullen, ongeacht de leeftijd. Vul de kinderen wel in bij het aantal meeverhuizende personen. Inschrijven als woningzoekende kost geld daarom is het ook nodig om uw banknummer bij de hand te houden.

Waar kan ik een uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) opvragen?

U kunt dit uittreksel opvragen bij de gemeente. Voor het aanvragen heeft u vaak uw DigiD nodig. Het uittreksel BRP mag niet ouder zijn dan zes maanden.

Ik zoek een sociale huurwoning in Nijkerk, Nijkerkerveen of Hoevelaken, wat moet ik doen?

Via WoningnetEemvallei.nl schrijft u zich in als woningzoekende.
Via de button 'inschrijven' kunt u zich inschrijven als woningzoekende.
De kosten voor een inschrijving zijn € 17,50, de jaarlijkse verlenging kost € 7,50.
Inschrijven kan alleen via internet. Heeft u geen internet? Kijk in uw omgeving of iemand u kan helpen of bel met ons (033) 247 74 00 of kom langs bij ons op kantoor.