Klacht melden over WSN

Een vraag of reparatie is nog geen klacht...

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je met plezier woont. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent. Als dat zo is, dan willen we dat graag horen.

  • Is er iets stuk of kapot aan je woning? Dan gaat het om een reparatie en kun je een reparatieafspraak inplannen.
  • Ben je niet tevreden over een van onze medewerkers? Neem contact op met de betreffende medewerker om samen een oplossing te vinden. 
  • Ben je niet tevreden over onze dienstverlening of geleverde service? Laat het ons weten via ons online contactformulier.  
Heb je bovenstaande stappen al gezet en heb je het idee dat je er niet uit gaat komen? Start dan een officiële klachtenprocedure.

Gerelateerde vragen

Ik heb een klacht over jullie dienstverlening. Waar kan ik terecht?

Algemeen

  1. Neem contact op met de desbetreffende medewerker van WSN. Dit kan via (033) 247 74 00.
  2. Heb je niet het idee dat jullie er samen uitkomen? Maak dan een klachtenmelding.
  3. Ben je niet tevreden met het antwoord van WSN op je klacht? Ga dan naar de Geschillencommissie Woningcorporaties Valleigebied (bij klachten over onze dienstverlening) of de Huurcommissie (bij klachten over huurprijzen of onderhoud).

Let op: een klacht moet je altijd eerst bij WSN melden. Anders worden ze niet door de commissies behandeld. WSN moet natuurlijk ook de kans krijgen om het probleem of klacht op te kunnen lossen.

Meer over dit onderwerp

Ik ben niet tevreden met de oplossing die jullie mij bieden. Wat kan ik doen?

Algemeen

Als je niet tevreden bent met de manier waarop je officiële klacht door WSN is afgehandeld. Of met de voorgestelde oplossing. Dan kun je terecht bij:

  1. Geschillencommissie Woningcorporaties Valleigebied: bij het niet nakomen van gemaakte afspraken, onvoldoende informatie verstrekking, geen tijdige actie of slechte dienstverlening. 
  2. Huurcommissie: met klachten over huurverhoging, huurverlaging, onderhoud of renovatie, servicekosten, kosten voor nutsvoorzieningen en energieprestatievergoedingen. 
Meer over dit onderwerp

Ik heb een klacht ingediend bij de Geschillencommissie Woningcorporaties Valleigebied. Hoe gaat het nu verder?

Algemeen

Stap 1
Nadat je een klacht hebt ingediend, ontvangt je van de commissie een ontvangstbevestiging. De commissie beoordeelt eerst of aan alle voorwaarden voor het indienen van een klacht is voldaan en of zij bevoegd is om van het geschil kennis te nemen. Niet alle geschillen neemt de commissie in behandeling. Als je bijvoorbeeld de interne klachtprocedure bij de corporatie niet hebt doorlopen of het geschil is al voorgelegd aan de rechter, dan is er voor de commissie geen taak. In het Reglement Geschillencommissie Woningcorporaties Valleigebied kun je de verdere voorwaarden nalezen.

Stap 2
Is aan alle voorwaarden voldaan, dan krijgt de woningcorporatie de gelegenheid om schriftelijk op ke klacht te reageren. Van het verweer ontvangt je een kopie.

Stap 3
Gebruikelijk is dat wij je gelijktijdig met toezending van het verweer de uitnodiging sturen voor een hoorzitting. De hoorzittingen zijn al ingepland en staan vast. Tijdens de zitting kun je je klacht nog eens mondeling toelichten. Bovendien biedt het de commissie de gelegenheid om jou en de betrokken corporatie vragen te stellen. Dit kan verhelderend werken. De zitting wordt gehouden aan het eind van de middag/begin van de avond en duurt over het algemeen niet langer dan een uur. Je kan je tijdens de hoorzitting laten bijstaan of iemand machtigen om namens jou het woord te voeren. 

Stap 4
De procedure eindigt met een advies van de Geschillencommissie. Het advies is schriftelijk en wordt binnen drie weken naar de corporatie gestuurd. Het advies van commissie is niet bindend, maar de corporatie kan alleen schriftelijk en gemotiveerd van het advies afwijken.

De corporatie maakt binnen één maand na ontvangst van het advies zijn beslissing schriftelijk kenbaar aan de klager en aan de Geschillencommissie. Bij de bekendmaking van het besluit wordt het advies van de Geschillencommissie altijd toegevoegd. Er is geen hoger beroep mogelijk. Wel kun je je zaak alsnog voorleggen aan de Huurcommissie of de gewone rechter, als je de uitspraak van de commissie onredelijk vindt. In dat geval dien je de corporatie te dagvaarden. De rechter zal de beslissing van de commissie echter slechts beperkt toetsen. Voor zo’n procedure is doorgaans de inschakeling van een advocaat noodzakelijk.

Meer over dit onderwerp